Odvodňovací žlab Pegasus je vyroben ze stabilizovaného polypropylenu a je určený pro odvodnění dešťové vody z chodníků, pěších zon, dvorků, ploch oklo bazénů, prostor s příležitostným pojezdem osobních automobilů, apod.
Žlaby lze osadit jakýmkoliv typem mříže v odpovídající šíři.
Pegasus 40 je tvz. terasový, se sníženou celkovou konstrukční výškou na 60 mm. Využití najde především tam, kde není možné z důvodu malého prostoru použít žlábek standardní výšky, jsou to např. terasy, podlahy v garáži
Schéma: Odvodňovací žlab Pegasus nízký
Schéma: Odvodňovací žlab Pegasus
- vyrobeno ze stabilizovaného polypropylenu
- možnost napojení žlabů do tvaru "t"
- UV stabilní
- odolnost vůči mrazu
- snížená konstrukční výška
Umělohmotný žlab Pegasus |
materiál | polypropylen |
délka | 500, 1000 mm |
šířka | 130 mm |
výška | 60, 95 mm |
barva | šedá |
Tab.: Umělohmotný žlab Pegasus
Montážní postup:
Základem pro správné uložení a instalaci kanálků je podklad, na který je příslušný kanálek uložen. Tento podklad musí být opravdu připraven odpovídajícím způsobem s cílem absorbovat a rozdělovat vznikající namáhání, aniž by přitom docházelo k poklesávání či sedání. Poklesávání či sedání představuje ohrožení funkčnosti uloženého kanálku. Dalším neobyčejně důležitým prvkem je beton, do kterého je kanálek uložen a který kanálek podpírá. Je velice důležité, aby použitý materiál byl přiměřeně tekutý (třída konzistence S4 (tekutý) nebo S5 )supertekutý)). Správná konzistence betonu zajistí, že se beton dostane i do méně přístupných míst a pomůže zajistit správné zhutnění a dokonalé vyplnění a zaplnění mezer a škvír při použití normálních vibračních prostředků, které jsou na staveništi k dispozici. Doporučuje se používat kameniva s maximálním průměrem 15 mm. Kromě toho se doporučuje poměr: voda/beton 0,4-0,5, odpovídající poměr cementu 300-400 kg/m3, kromě toho je jasné, že se musí zajistit správné vyzrání betonu. Celý tento postup vede k výsledné minimální hodnotě pevnosti v tlaku 25Númm. Dimenzování příslušného vyhloubení musí být takové, aby byly zajištěny postraní opěry. Zabudovaný kanálek by měl být o 3 - 5 mm níže pod okolním terénem, zajistí se tím správný vtok do kanálku a nedojde k jeho rozlomení např. při pohybu automobilu. Pohyb vozidel přes kanálek musí být vždy kolmým směrem na kanálek a nesmí se na něm otáčet vozidla.
b